"Witam, problem ze stukaniem niestety powrócił, aczkolwiek zdarza się tylko w niektórych sytuacjach, np.: czasami w trakcie nagrzewania silnika, ale po osiągnieciu temp. roboczej płynu chłodzącego przeważnie ustawał. Drugą okolicznością jest dynamiczna jazda, po której przeważnie silnika pracuje głośniej a czasem ewidentnie słychać, że coś się dzieje w okolic zaworów. Mechanik uznał, że może być to spowodowane, albo przytkanym "smokiem" lub problemem z pompą olejową. Przypomne, że mój silnik to 1,9TDI AXR z 2007 r., także chyba problem ze smarowaniem ich nie dotyczył (tak jak serii silników 2,0TDI).
Czy któryś z użytkowników ma pomysł na tą przypadłość?
Sprawa nie jest specjalnie pilna (przynajmniej na pozór), ponieważ w trakcie jazdy w miarę spokojnej, po nagrzaniu silnik pracuje całkiem przyjemnie i nawet cicho jak na diesla.
Sporo osób proponuje ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku, aczkolwiek wydaje mi się, że przyczyna nie leży tutaj, ponieważ nie ma problemów z rozruchem (wcześniej też nie było, w zimie przy temp. -25 stopni palił bez problemu)"
Dodam jeszcze jedną rzecz, aktualnie został wymieniony olej (z Castrola Edge 5w40, na Millers'a CFS 5w40, zastosowano płukankę także Millers), do tego komplet filtrów. Została sciągnięta miska olejowa i sprawdzono smok. Niestety te zabiegi nie pomogły i nadal twarda dziwna praca silnika pojawia. Mechanik jednakże uważa, że nic nie słychać niepokojącego.
Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi.
A patrzyłeś pod pokrywę zaworów? Jak wyglądają popychacze i wałek rozrządu?
Jest jeszcze jeden możliwy przypadek - wypadł ci brok z kanału olejowego na którymś wałku od dźwigienek pompowtrysków i nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju na samych dźwigienkach. Spotkałem się już z takim przypadkiem. Wszyscy rozkładali ręce.
Popychacz ani wałka osobiście nie oglądałem, jednakże wszystkie popychacze były wymienione ok 15 tys. km temu. Wałek podobno ok. Z brokami olejowymi był już problem - powypadały, założone nowe, aczkolwiek wydaje się, że może być to właśnie ten problem.
Jeszcze jedna rzecz, aktualnie po wymianie oleju twarda praca pojawia się ciągle bez względu na to, czy silnik ciepły, czy zimny. Tylko w jednym przypadku pracuje zdecydowanie głośniej i b. twardo - w momencie kiedy przejeżdża krótkie dystanse, i często jest gaszony.
Plan jest taki, że w najbliższym czasie ponownie rozbieramy górę + czyszczenie EGR + ustawienie kąta synchronizacji wtryskiwaczy. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
[ Dodano: Pią 08 Sie, 14 11:23 ]
Auto wróciło od mechanika, było naprawiane podczas mojego urlopu, także nie nad wszystkim miałem kontrolę.
Wykonano wymianę dwóch kół zebatych (pasek rozrządu miał podobno luz na zebach), wymieniono napinacz, pasek rozrządu a także przy okazji łożysko kompresora. Wykonano regulację dawki rozruchowej a także ustawienie kąta synchronizacji pompowtryskiwaczy.
Po odebraniu moża stwierdzić, że dzwięk jest jednostajny (nie zmienia się) ale nie należy do najcichszych. Podobne silniki pracują wg. mojej opini zdecydowanie ciszej. Póki co nic więcej nie mam zamiaru z tym robić.
Komentarz